Monday 14 May 2012

Slut med Afrika

Her kommer så sidste update fra vores Afrikatur, mens vi stadig befinder os hernede. Lige nu sidder vi i skyggen på en restaurant på stranden – vi har udsigt til det flotteste turkisblå hav, og når vi er færdige med dette indlæg skal vi ud og sole for sidste gang, inden vi rejser hjem. I morgen bliver vi koert til Stonetown kl. 10 og flyver hjemad mod Danmark kl. 18.30. Vildt at vi er hjemme om to doegn!!

Fredag aften tog vi festtoejet på, spiste aftensmad og spillede et slags hjemmelavet Jeopardy, som Nanna havde lavet med spoergsmål til de lande, vi har været i, og de ting vi har oplevet. Omkring kl. 23 blev vi koert af sted til Jambobar, hvor vi vidste, at folk fra den skandinaviske hoejskole ville komme og feste. Da vi ankom, var stedet fuldt af mennesker, og en stor gruppe stod i sandet og dansede fællesdans. Vi kom hurtigt i snak med alle mulige danske og norske mennesker og moedte også en pige, som vi kender hjemme fra Borupgaard. Tiden gik helt vildt hurtigt, og pludselig var klokken blevet 4 om morgenen. Vi fandt vores taxa og blev koert hjem, hvor vi ikke fik sovet ret meget mere end fire timer, inden vi skulle op og pakke færdigt. Kl. 10 blev vi hentet af en minibus og koerte foerst til Stonetown og bagefter videre til Kendwa oppe nordpå.

Vi var alle sammen helt kvæstede efter gårsdagens festligheder, så selvom der var fest på hotellet – igen med folk fra hoejskolen – gik vi tidligt i seng. Inden da nåede vi dog at spise en overdådig omgang sushi, som vi alle var helt hoeje over! I går var det overskyet, da vi kom ned på stranden, og det fortsatte desværre sådan resten af dagen. Det betoed dog ikke, at man ikke fik sol, og vi fik også badet i det smukke vand.

Til gengæld er vejret i dag virkelig lækkert med masser af sol – vi kan lige nå at få den sidste farve, inden vi kommer hjem ;-) Vi vil nyde vores sidste aften med drinks og godt selskab, og så vil vi glæde os til snart at være hjemme i vante omgivelser igen. Vi har lidt præstationsangst for at træde ud i ankomsthallen!

Vi ses snart – ikke på bloggen, men i levende live! Tak fordi i fulgte med i vores lille eventyr :-)